אני

מילי שמידט

פייסבוק זה לטמבלים

אני רואה אנשים מתלוננים על באגים בפייסבוק. סוף סוף! או לפחות, סוף סוף בעברית. ביתר העולם השפוי אף אחד כבר לא נמצא באתר העלוב הזה. ואמנם התחליפים של פייסבוק הם לא ממש עדיפים עליו, וחצי מהם בבעלות פייסבוק בכל מקרה, בכל זאת מרענן לראות שאנשים עוזבים פלטפורמה שכבר לא משרתת אותם. פייסבוק לא משרתת את הגולשים שלה, ולהיפך, היא נתבעה כבר מספר רב של פעמים על ידי אנשים שטוענים שהיא פוגעת בהם במגוון דרכים. גם מחקרים איששו את הטענות האלה.

אבל אנחנו כאן כדי להדגיש את הפן הטכני, אז נדגיש. והנה מה שכתבתי לאותם אנשים שהתלוננו על התפקוד של פייסבוק "לאחרונה":

"פייסבוק מלא באגים בדיוק בגלל שפייסבוק הוא מה שנקרא בעולם הפשע "פרונט", כלומר עסק לגיטימי למראה שבמחסן האחורי שלו מבצעים כל מיני פשעים. הנה, התגלה ממש עכשיו, אתמול ראיתי את זה, שפייסבוק ריגלה אחרי משתמשים במתחרות שלה כדי לדעת מה הם עושים.

לענייננו, הסיבה שיש כל כך הרבה באגים בפייסבוק, שהוא כל כך איטי, ושהרבה דברים "מוזרים" קורים בו, כמו צ'אטים שסגרת ונפתחים שוב מעצמם ועוד דברים רבים אחרים, הם בדיוק בגלל שפייסבוק הוא חלון ראווה עם בובות תצוגה יפות, כשבפועל הקוד שלו מלא תוכנות ריגול ומעקב. ה"באגים" שאתה חווה הם פשוט חוסר הפנאי של הצוות של פייסבוק, שעסוק בריגול ומעקב, להתפנות לתיקונים בסיסיים שכאלה בממשק המשתמש."

או לפחות, זו האפשרות הסבירה ביותר. אין דרך אחרת להסביר את הבאגים האלה, באתר של חברה כל כך חזקה ו"איכותית" עם כל כך הרבה משתמשים. באמת ראוי לחשוב יותר על פייסבוק כעל חלון תצוגה מאשר כעל אתר לגיטימי. כל מה שאתם עושים בפייסבוק מנוטר ונעשה בו שימוש נגדכם, כפי שהוכח פעם אחר פעם אחר פעם במחקרים מדעיים ובבתי המשפט.

קטגוריות:

לעמוד השער
לעמוד הבית