אני

מילי שמידט

מחשבות על יצירת עולמות

Re:Creators היא סדרת אנימציה יפנית שמציגה דמויות בדיוניות שמגיעות לעולם האמיתי ופוגשות את היוצרים שלהן, והיא מומלצת לכל יוצר באשר הוא. במהלך הסדרה מוצגת תיאוריה שנועדה להסביר את היווצרותם של עולמות בדיוניים שונים, ועל פיה עולמות היצירה נובעים מהעולם שלנו כעולמות שכמות המידע בהם פחותה מכמות המידע בעולם שלנו. לשון אחר, מתוך הון של מידע שקיים בעולם שלנו אפשר ליצור עולמות עם פחות מידע, למשל רזולוציה נמוכה יותר במשחקי מחשב או חוסר צבע בספרים או בספרי קומיקס. למעשה כמות המידע האדירה שבעולם שלנו מאפשרת את קיומם של אותם עולמות "קטנים" יותר. בסדרה מדובר בטענה מטאפיזית, אך אנו נתבונן בפן האמנותי שלה.

למעשה פירושה של התיאוריה הזו הוא שמי שכותב עולם, מסוגל לכתוב רק מתוך המידע שיש לו על העולם שלנו. אפשר לחשוב על חייזרים כדוגמה טובה לכך, שמתוארים תמיד כבעלי מאפיינים אנושיים, בין אם הם חיצוניים ובין אם מאפייני אופי. אדם לא יכול לתאר דבר שהוא לא מכיר. גם המחשבה שצורות חיים אחרות אולי לא מבוססת על פחמן, נובעת מההיכרות שלנו עם מגוון היסודות בעולמנו. והמחשבה על חיים ללא גוף פיזי נובעת ומעידה, כמובן, על ההיכרות עם נשמתנו שלנו.

לכן העולמות שאנו יוצרים והדמויות שמאכלסות אותם, הם בהכרח תוצר של העולם שבו אנחנו חיים ממש. אולי זה עוזר למישהו, אולי לא, בכל מקרה זו נקודת מבט מעניינת ששווה לזכור כשמתחילים לכתוב.

קטגוריות:

לעמוד השער
לעמוד הבית